Lördag - Idol

Hej !

Tänkte berätta hur det gick nu idag. Jag och Anna gick upp kvart över ett på natten och fixade iordning oss och så. Sen gick vi ner till Mölndal och tog bussen klockan tre på natten till Korsvägen. Sen gick vi och ställde oss i kön. Kön var faktiskt inte så låång men det regnade jätte mycket så det var verkligen jobbigt. Såå vi satte oss på en filt i regnet med våra paraplyn och käkade macka och lyssnade på musik. Det var lite myssigt haha. Sen började kön röra sig framåt, vet inte varför egentligen. Helt onödigt eftersom de inte skulle öppna förrän nio på morgonen såå vi stod i regnet och min filt blev jätte blöt och äcklig. Sen kom Åsa och Steffi. De hade med sig två kompisar som de stod med men det var ändå kul att träffa dem. Sen stod vi bara och väntade, det regna hela tiden ! Och jag var såå jävla kall, mina fötter var helt frusna och min rumpa, mina byxor och min tröja var blöta ! Usscchh ! Tiden gick väldigt långsamt så jag försökte komma på något att göra så jag sa en massa ord baklänges haha :P Hur tråkigt som helst ! Sen lekte jag och Anna några lekar för att få tiden att gå haha.
 
Det slutade att regna när klockan var åtta kanske. Tv kom och Peter Jidhe var där och gick runt bland alla och sa välkommna och sånt, man ba what? Sen sa dem att vi skulle göra vågen och skrika Göteborg och Sluta jiddra Peter och sånt bara för att få med det på hemsidan och sånt :P Vi ville bara in så vi började skrika : Släpp in oss, släpp in oss haha. Sen när klockan var över nio kom vi in ! Sen fick vänta på våran tur och jag var hur nervös som helst. Sen ropade de upp mitt nummer och sen fick jag gå in och sjunga och det gick jätte dåligt. Var nervös och trött och det gick inte bra. Är såå besviken på mig själv ! Jag gjorde inte mitt bästa, vet att jag kan göra bättre menmen va ska man göra. Jag kom inte vidare och aa det kändes så onödigt bara. Att stå i kö i sex timmar och bli blöt och frusen och sen göra dåligt där inne och inte komma vidare, nej det kändes inte bra.


Anna och Åsa kom inte heller vidare men Steffi gjorde det så jag är glad för hennes skull :) Sen vid elva åkte vi hem. Jag kom hem och var lite depp, kollade på tv och käka frukost. Sen vid halv två så gick jag och la mig, var hur trött somhelst, har inte sovit på ett dygn ! Såå jag sov några timmar tills mamma och Melinda kom in och väckte mig vid halv ju. Sen käka jag taccos och nu sitter jag här. Är fortfarande lite trött men jag ska inte lägga mig än. Gör det lite senare. Ska kolla på The butterfly effect sen klockan halv elva och kanske läsa min bok om jag orkar.

image42

image43


image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0