Tisdag

Två dagar har gått i skolan och det känns som att jag gått där i några månader redan, helt sjukt ! Idag fick vi reda på vad vårat nya projekt skulle vara - Visor. Blev inte så glad när dem sa det, visor är inte riktigt min grej men det ska ändå bli kul att prova på något helt nytt. Vi fick också veta vilka grupper det skulle bli (vem som ska vara med vem) och så gav dem oss tre låtar som vi skulle ha. Dem sa också att vi skulle skriva en egen låt, en vislåt tillsammans med resten av gruppen. Jag skrattade när dem sa det, liksom hitta på en vislåt haha. Det kommer nog bli kul fast väldigt flummigt. Vi började med första låten idag, vi bestämde vad alla skulle göra, vem som skulle sjunga, spela gitarr osv och det gick bra. Jag ska spela keyboard. Jag är inte så värst bra på det men det ska väl gå ändå hehe. Det jobbiga är bara att vi ska kunna låten och allting tills nästa vecka, då ska vi ha uppspel för lärarna. Texten ska sitta, ackorden ska sitta, snacket ska sitta (vi ska prata om låten en liten stund innan vi spelar den), samspelet ska funka, allt ska sitta perfekt ! Vi har liksom haft en lektion nu, precis börjar med låten och nu nästa vecka ska allt sitta, det är tufft. Men vi ska fixa det (hur vet jag inte) men vi får försöka. Försöka göra vårt bästa helt enkelt.

Nu måste jag dra, ska snart intevjua mamma om olika frågor som vi fick i läxa igår (första dagen !) och det ska vara inne på torsdag. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0