I'm back :D

Hallo everybody, nu är jag tillbaka ! :D
 
Sheet jag vet inte vad jag ska börja..det har varit så otroligt kul i Italien ! Vi hade tur med vädret every single day då det var lite över 30 grader varja dag :) Så det har varit jätte skönt. Bada och sola har jag gjort varje dag. Har också ätit pizza/hamburgare varje dag..hrmm..not so good men what the heck. Semester vafaan ;) Jag har också ätit många glassar där nere, mest Nutella glass och en annan glass..kommer inte ihåg vad den heter men det är typ som Magnum glass. Mums på det !

Fan vad jag längtar tillbaka. Det var liksom så bra där. Okej hotell rummet var ganska litet men det funkade ändå. Vi var ändå inte inne så mycket. Vi var mest ute och strussade runt på dem långa gatorna och kollade i dem tusen olika affärerna som fanns där + att vi var på stranden. Åhh stranden..solen. Ta mig tillbaka ! Inget mer solande, inget mer badande, inga mer folk som kommer fram till en när man solar och frågar om man vill ha massage, om man vill köpa solbrillor, glass, halsband, göra tatuering (ingen riktig), handdukar osv. Ingen mer som går runt och skriker KOKO ! KOKO BELLO ! på stranden (koko bello=kokosnöt). Inget strussande längst gatorna mer när det är kväll (som man inte kan göra här hemma i Sverige eftersom att allting stänger så jävla tidigt om man jämför med Itlalien där alla har öppet till aa 1-2 på natten om inte längre (!) Inget mer sittande på restauranger och käka god mat (Åhh det var speciellt en hamburgare som jag gillade, beställde en "Happy Burger" som den hette tre ggr hihi).
 
Allting är liksom över och det är tråkigt. Men sen är det ju också skönt att vara hemma. Har längtat efter frukosten ovanligt mycket (kan bero på att vi käka samma sak hela tiden på hotellet: fralla, smör, jordgubbssylt och juice. Inte världens godaste precis) Man brukar ju säga borta bra men hemma bäst och det stämmer faktiskt !

Jag sa ju att jag skulle föra en liten dagbok där nere så att jag skulle komma ihåg vad jag gjort dem olika dagarna för att sedan skriva in det här men det har gått sådär med det. Jag har skrivit lite kort eller aa väldigt kort om alla dagar (förutom onsdagen som jag helt glömt bort) men jag tänkte skriva in det i alla fall. Sen ska jag visa en massa bilder som jag tagit :D men det kommer lite senare..när jag orkar för just nu så är jag väldigt trött. Har inte sovit många timmar inatt. Kom hem vid ett tiden på natten och somna väl inte förän efter två. Sen gick jag upp kvart i sju idag och så började jag jobba klockan åtta. Det gick bra men jag var väldigt trött (försökte att inte visa det alltför mycket), men det gick som sagt bra. Var lite förvirrad på jobbet..visste inte riktigt vad jag skulle göra men så är det väl alltid när man är ny. Jag kommer säkert in i det snart eller jag hoppas det i alla fall.
 
Nej nu tänkte jag dra mig, ska försöka föra över alla bilder från Italien så fort som möjligt men nu tänkte jag koppla av och kolla på Ciao Bella - Gothiafilmen. Tycker den passar bra nu när det är Gothia här i Göteborg :) Eller vad säger ni?
 
Kram så länge !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0