Be happy

Kollade på Outsiders som kom idag klockan 20.00. Det handlade om makalösa barn. Där berättade dem om en flicka som hette Terri Calvesbert som vid endast 18 månaders ålder drabbades av 85-procentiga brännskador vid en brand i hemmet. Nu var hon 10 år och hade genomgått över 80 operationer för att återställa sig själv. När hon fick brännskadorna så kördes hon akut till sjukhuset där dem inte kunde rädda hennes armar. Dem var döda så de var tvungna att ta bort dem + att ett av hennes ben var så illa bränt att dem var tvungna att ta bort det med. Hennes mamma orkade inte med det och lämnade henne och pappan så pappan har tagit hand om henne helt själv vilket jag tycker är såå himla bra. Att han varit där för henne och hjälpt henne genom allting ! Det är ett under att hon lever överhuvudtaget. Hon slutade andas många gånger när hon opererades då hon var 18 månader men klarade sig ändå. Det är verkligen ett mirakel ! Nu när jag såg henne på tv så hade hon brännskador på hela kroppen och det gjorde ont i mig att se på henne. Och då slog det mig att jag fanimej ska vara glad att jag är frisk och ser ut som jag gör. Livet kan förändras så fort och jag tycker verkligen att man ska ta vara på den tid man har tillsammans. You never know what's gonna happen. Man såg att hon kämpade varje dag med allting + att hon var glad och positiv och det gjorde mig glad. Jag grät också, jag är en sån lipsill men jag kunde inte hjälpa det.


Jag var bara tvungen att säga det här. Och glöm inte nu att vara glad för den du är och kom ihåg att du är unik ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0